.Followers.

Simple is Nice

Monday, May 4, 2009

Chriz Di TemuDuGa SpA..

hahaha..eloow..ari ni ba ari yg neves gila nie..sb sy temuduga spa d spa malaysia cawangan sabah..saaannnnnnnnaaaa sulaman tue yg dekat ums tue..smpai jak aku d sulaman tue mcsri la aku kunun blok A tmpt aku exam n temuduga..so,aku xtau d mana,,aku pg tnya makcik sekuriti tue..so dia bgtau la tmptnya..aku dgn confidentnya pg tmpt exam tue tingkat 2..smpai2 jak d tingkat 2 tu punya ramai org kat sana..hahaha..aku tgk sorg pun xda yg aku kenal..so sendirian la ku nampaknya..hahaha..first kmi duduk exam dlu..soalan exam tue aku dah pernah jawap sb sama dgn soalan exam medsi time d matrix ari tue..so aku buat kejap ja la..hahaha..then lepas abis jak buat exam tue aku pg mdaftar..lepas mdaftar pg plak turun d tingkat 1..sikit lagi ku sesat nasib nampak ada yg pg temuduga td so aku ikut dorg sajala..hahaha..td org yg time pendaftaran tue ckp sy bilik temuduga d bilik manukan..aku org yg kedua yang akan temuduga..jeng3..dup dap dup dap jantung aku..tp still maintain ba..yg lucu yg len nerves gila nie ada yg smpai bwa buku lg entala dorg mo mghafal apa tue..hahaha..mula2 xda kwn nie sy..then tiba2 ada nie gurl tnya sy.."sy budak matrix ka"..so sy ckp la "ya"..rupanya2 dia same batch ngan sy d matrix tp dia program dua tahun senior kami la..nama dia jane from tuaran..nah ada geng suda..cerita2la kmi pasal d matrix sementara tgu giliran aku pla..ting tong no.2..nah bunyi suda tue loceng angka giliran aku..aku pun bdiri dgn confidentnya n ketuk pintu then masuk...masuk2 ja terus duduk..hahaha..ada dua org penemuduga nie..sorg pakai kot and sorg lagi yg jaga kmi time exam td...so dia tnya aku nie sihat ka?ada pyakit kronik ka?..so aku ckp tedala..terus dia suru aku angkat tgn nie..myb dia nak check aku nerves or tak..tp kontrol ba aku..hahahaha..soalan maut pertama dia tnya,,dia suru aku mperkenalkn diri..aku ckp itu ini la pasal diri aku kunun..then,dia pg tnya soalan yg lebi mdalam lg..dia tnya aku tau ka apa itu JPL??????....HaH?!..blank terus aku nie..inda tau langsung ba..aku ckp la kurg pasti..rupanya2 jabatan pesakit luar or in english out-patient..hahahahahaha..nah terkena suda..lepas dia tnya apa itu out-patient..hahaaha..aku blank lagi..aku ckp la kunun org yg sakit ringan2 mcm selesema n demam..hahahha..yup betul dia cakp..hahaha..then dia tnya aku pasal rncngan tv3 yg 999 tue..dia tnya apa maksudnya?..hahaha..aku hentam jak ckp no tepon hospital..hahaha..lawak eh..betul juga dia ckp..hahaha..dia minta 3 jenis khasiat mknan..aku bagitau la 1.protein 2.karbohidrat 3.mineral..then aku bgtau fungsi2 nya..skali aku bg kuar ba yg pasal sel darah merah n sel darah putih..hahaha..ambik ko...haha..terus dia ckp knapa sel darah merah tue merah..aku jwp sb ada haemoglobin..sekali lagi aku betul.hahahaha...then soalan maut seterusnya,apa itu post mortem..ahahaah..aku betul2 blank kali nie..aku pg ckp kunun pasal ceramah2..hahaha..skali salah rupanya post mortem tue bedah siasat..hahahaha..out2 ba jawapan aku..huhuuhuhuhuhu..then dia suru tnya harapan sy..so sy pun jadi skima ckp belajar bsungguh2 n sedia berkhidmat untuk masyarakat..hahahaha...fuh susah gila oh..haha

3 comments:

akusiktauk said...

bla result kua?

Chriz said...

erm mayb awal june nie kuar result..huhuhu

afifs said...

hahahahhaha...post mortem ceramah2!!!!hahahha